Al jardí de l’Edèn, després que Adam i Eva aconseguissin cosir fulles de figuera per fer-se faldars i deixar, així, d’anar despullats, “el Senyor-Déu va fer túniques de pell i va vestir l’home i la dona” (Gènesi 3). El vestit donat pel Creador a les seves criatures era un símbol d’amor incondicional que representava com es prenia de debò l’ésser humà i la seva llibertat, així com el seu primer contacte amb les peces de roba. La dignificació que suposava aleshores vestir els humans ha arribat fins als temps actuals d’una manera natural i inalterable, comptant, fins i tot, amb la possibilitat de poder vestir-se amb roba que contingui sentències bíbliques, com les que produeix l’empresa The Heaven Lift, amb seu a Sant Cugat del Vallès.
Nascuts a Barcelona el 1992, Javier Alba i Núria Fontdecaba són matrimoni i socis fundadors d’aquesta associació sense ànim de lucre que “pretén difondre la fe i l’alegria de sentir-nos cristians a través de la roba”, tal com defineixen el projecte que tenen en funcionament des del 2020, quan tots dos, al costat d’un grup d’amics, van voler donar una resposta en clau tèxtil a la necessitat que tenien els joves cristians amb què compartien moments de pregària i esbarjo. Són joves que expressen un sentiment “de veritat i sense imposicions”, opinen. Quatre anys després, tenen clients arreu d’Europa i, fins i tot, a l’Amèrica del Sud, i són conscients que les lliçons de la Bíblia “també poden lluir-se en les peces de roba”, assenyalen.
“Els joves no tenen vergonya de sentir-se cristians”
En l’actualitat, els dos joves no es plantegen guanyar-se la vida en aquest sector, per bé que les seves xifres de producció siguin cada vegada més optimistes. De fet, de les frases escrites inicialment en castellà (anant més enllà de les llegides a la Bíblia) que es poden continuar trobant en les dessuadores, gorres, mitjons i samarretes que venen a través del seu portal web, van passar a fer-les, també, en anglès. L’objectiu, “obrir-se a un públic més ampli i arribar, d’aquesta manera, a nous horitzons”, diuen: una d’elles és Child of God (fill de Déu), amb la qual el projecte empresarial ha tingut més repercussió.
“Els nostres clients són joves que no tenen vergonya de sentir-se cristians”, valoren. N’hi ha, fins i tot, que van més enllà i els suggereixen contínuament pensaments sobre la fe perquè puguin reflectir-los en les seves creacions estilístiques. Un d’ells es va materialitzar, per exemple, en la producció de diverses peces de roba que van sortir al mercat amb una paraula —Confía—, de la qual es van quedar ràpidament sense existències. “Nosaltres, per descomptat, confiem en la fe, en el món i en la possibilitat dels joves, a pesar de les dificultats, i així volem que sigui la nostra manera de viure”, sentencien els dos emprenedors.