“La vida de moltes persones del nostre entorn continua sent molt complicada i no té perspectives de millora a curt termini”. Amb aquests termes s’ha referit en un comunicat la delegació de Càritas Diocesana al territori diocesà de Tarragona a la situació que afronten famílies tarragonines en un moment de recuperació econòmica general “que no arriba de la mateixa manera a tothom”. Així ho palesen, de fet, els indicadors de pobresa de diferents estudis que s’han fet, segons l’entitat, que ha corroborat que “l’exclusió social no disminueix i la desigualtat social augmenta“.
Segons les últimes dades conegudes, en el conjunt de les 74 Càritas que formen Càritas Diocesana de Tarragona, van ser fins a 8.339 les llars que van ser ateses i 19.922 les persones beneficiades durant l’any 2022.
“L’alça desaforada dels preus dels productes bàsics, com ho són els aliments i l’energia afecta a tothom, però perjudica especialment les llars amb menys ingressos en les que la pujada de preus fa estralls, castiga les llars amb menys recursos i les persones en situació de més vulnerabilitat, crea inseguretat alimentària, manlleva els seus drets de ciutadania i fa créixer l’exclusió social”, ha subratllat, en aquest sentit, el director de Càritas, Salvador Grané.
Els projectes socials de Càritas que han tingut un augment més destacable de persones acompanyades han estat el que presta servei de migració, on s’han atès 515 persones; el de reforç escolar, on la xifra dels infants i joves que han rebut suport a la seva escolarització ha augmentat un 21%, arribant als 135; i el que està orientat a la gent gran, amb 227 persones acompanyades amb problemes de soledat, amb un augment del 37%.
El Director de Càritas ha manifestat que “Càritas estarà, com sempre, al costat de les persones vulnerables, però són les administracions públiques les responsables de transformar la societat a través de les seves polítiques públiques, amb una fiscalitat més justa, incrementant els recursos, procurant un augment dels salaris, construint habitatges socials i fent que l’atenció al ciutadà sigui més ràpida, eficaç i humana”.