La xifra dels 200 milions de reproduccions dels missatges de ‘El vídeo del Papa’ confirma l’impacte que provoquen les intencions d’oració del pontífex a tot el món. Des que es va posar en marxa aquesta iniciativa, el gener de 2016, fins a l’actualitat s’han publicat 90 vídeos sobre diferents temàtiques que “expressen els grans desafiaments de la Humanitat i la missió de l’Església”, en paraules dels seus impulsors, la Xarxa Mundial d’Oració del Papa.
El gener de 2016 es va publicar el primer vídeo del Pontífex que abordava el diàleg interreligiós. I aquest mes de juny el papa Francesc parla de la necessitat d’abolir la tortura. En aquest sentit, el missatge del Papa és clar i contundent: “És imprescindible posar la dignitat de la persona per sobre de tot”.
‘El Vídeo del Papa’ es publica de manera simultània en 23 llengües i arriba als 5 continents a través de diversos canals digitals. Fins ara, s’han registrat prop de 24 000 articles de premsa amb una cobertura de més de 100 països.
Fréderic Fornos sj, director internacional de la Xarxa Mundial d’Oració del Papa ha explicat que “tant ‘El Vídeo del Papa com Click To Pray són projectes que permeten donar a conèixer els desafiaments de la humanitat i de la missió de l’Església que el Sant Pare expressa en les seves intencions mensuals de pregària”. A més, un altre objectiu és el de “despertar consciències” i mobilitzar els joves per tal que es comprometin “per una missió de compassió pel món”.
Les intencions del papa Francesc són fruit d’un procés de discerniment a escala global, amb suggeriments de tot el món i dels dicasteris i ens del mateix Vaticà. La Xarxa Mundial d’Oració del Papa és la responsable de la producció i el llançament de cada edició mensual. Una iniciativa que es porta a terme gràcies a les donacions individuals i institucionals.