“En el segle I al món hi havia molts problemes semblants als d’avui: racisme, odi, problemes entre religions i creences… un munt de coses negatives. Jesús ens fascina perquè el seu missatge continua sent vàlid”. Així explica a La Vanguardia Derral Eves, un dels productors de The Chosen, la clau de l’èxit d’aquesta sèrie sobre Jesús que ja han vist 500 milions d’espectadors arreu del món i que està disponible a les plataformes a Movistar i acontra+.
Eves ha estat el passat cap de setmana a Barcelona per recollir el 25è Premi Família, un certamen organitzat per CinemaNet que premia cada any el millor cinema amb valors familiars. Els altres films guardonats han sigut Cinco lobitos i Vasil, i Adolfo Blanco ha recollit el Premi Trajectòria.
The Chosen, la tercera temporada de la qual es va estrenar divendres passat a Cinemes Verdi, va començar sent un curtmetratge rodat per Dallas Jenkins per a una comunitat parroquial dels EEUU. Eves, que té grans dots per al màrqueting, el va veure entusiasmat i va decidir portar-lo més enllà. “Amb Jenkins vam veure totes les produccions sobre Crist i totes ho tractaven des del punt de vista de Jesús, no de les persones que ell va tractar, i aquesta és la diferència”, detalla.
Preguntat per si ha sigut necessari aplicar les seves tècniques de màrqueting a Jesús, Eves, que ha treballat com a influencer, youtuber i en xarxes socials, reconeix que “l’influencer més gran de totes les èpoques és Jesucrist”. “Va influir tothom, compartint la veritat. El secret de Jesús és que transforma la vida dels qui el coneixen”, assegura.
Preguntat pel secret de l’èxit de The Chosen, Eves afirma que la clau és fer continguts que siguin compartibles. “Ha passat amb The Chosen, la gent ho comunica a seu entorn i aquesta circulació és clau. És bonic quan la gent comparteix allò que estima”, reconeix. En aquest sentit, el productor també adverteix que, en un món actual en què els mitjans donen més importància als titulars que als continguts, cal potenciar les bones històries. “Crec que les noves generacions estimen l’autenticitat i aquest és el secret de projectes com The Chosen, que busquen l’autenticitat. L’autenticitat connecta de manera profunda amb la persona, sigui una pel·lícula o sigui un diari”.